رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

رکورد اوارگان سوری 2/5میلیون نفر خارج از کشور6/5میلیون نفر اواره در داخل کشور!؟


رکورد اوارگان سوری 2/5میلیون نفر خارج از کشور6/5میلیون نفر اواره در داخل کشور!؟


سوری‌ها رکورد «آوارگی» را شکستند
جنگ داخلی سوریه که کمی بیش از سه‌سال از آغاز آن می‌گذرد، 2/5 میلیون‌نفر را در خارج مرزها و 6/5 میلیون‌نفر دیگر را درون مرزهای کشور آواره کرده است. بنابراین برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی‌دوم، تعداد کسانی که بر اثر جنگ بی‌خانمان شده‌اند از مرز 50میلیون‌نفر گذشت. خبرگزاری فرانسه روز گذشته گزارش داد آژانس آوارگان سازمان‌ملل اعلام کرده تا پایان سال 2013، 51/2 میلیون نفر به خاطر جنگ و درگیری در کشورهایشان در سراسر جهان مجبور به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند که سوریه در راس آن قرار دارد. آژانس آوارگان سازمان‌ملل در گزارش سالانه خود آورده است درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در سوریه دلیل اصلی افزایش تعداد آوارگان سال گذشته میلادی محسوب می‌شود. جمهوری آفریقای‌مرکزی و سودان‌جنوبی نیز پس از سوریه قرار دارند. در همین حال معاون نخست‌وزیر ترکیه در نشستی با بخش مدیریت بحران و بلایای طبیعی دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد تعداد آوارگان سوری در اردوگاه‌های آوارگان ترکیه و شهرهای اطراف از مرز یک‌میلیون‌نفر گذشته است.  همزمان با گزارش آژانس آوارگان سازمان‌ملل، سخنگوی سازمان‌ملل از گسترش حضور این آژانس در شهرهای جنوبی سوریه نظیر «سویدا» و «درعا» برای کمک‌رسانی به هزاران بی‌خانمان خبر داد. این کمک‌ها قرار است میان 550هزار بی‌خانمان در این دو شهر توزیع شود. همچنین مسکو اعلام کرد در تصویب قطعنامه پیشنهادی استرالیا، اردن و لوکزامبورگ برای کمک‌رسانی به مردم سوریه مشارکت می‌کند اما با هرگونه تلاش برای اقدام نظامی جهت اجرای این عملیات‌ انسانی، مخالف است. «الکساندر لوکاشویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در مسکو در این‌باره تلویحا گفت: شرط مسکو برای موافقت با این قطعنامه احترام‌گذاشتن به حاکمیت و نظر دولت سوریه است. لوکاشویچ همچنین افزود زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه عملا به صفر رسیده است، همه تجهیزات تولید سلاح‌های شیمیایی و ادوات پرتاب آنها در سوریه از بین رفته‌اند و امحای گاز خردل که تنها ماده شیمیایی جنگی آماده استفاده بود، تکمیل شده است. این در حالی است که یک گروه تحقیقاتی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرده در سوریه مواد شیمیایی سمی مثل گاز کلر به‌طور «سازمان‌یافته» مورد استفاده قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست چه گروهی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است ولی «احمد اوزمجو» رییس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز دوشنبه گفته بود تیم تحقیق به کار بااهمیت خود ادامه خواهد داد و با جمع‌آوری اطلاعات درست، حقیقت را روشن می‌کند. در همین حال، خبرگزاری سوریه از کشته‌شدن بیش از 30 نفر در انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در حماه خبر داد.
یاداشت
امار جالبی است که سازمانهای بین المللی می دهند امار نشانگر این است بیش از9میلیون نفر مردم سوریه چه در داخل چه خارج از کشور آواره اند کسانی که در داخل سوریه در انتخابات شرکت کردند اعلام شده 10میلیون نفر ،تعداد کسانی که می توانستند در رای گیری شرکت کنند 15 میلیون نفر بودند (واجدین شرایط رای دادن)با یک حساب انگشتی می شود به دروغ بودن رای دهندگان به دیکتاتور بشار اسد( طبق اعلام 10میلیون نفر) پی برد .معنی این امار این است که همه کسانی که در سوریه بودند به اسد رای دادند این در حالی است که نزدیک به نیمی از کشور در دست مخالفان بوده ،چرا دیکتاتورها همیشه برای مشروعیت خود دست به حیله می زنند بخصوص در عصر حاضر که انفجار اطلاعات و رسانه های مستقل  ثانیه شمار در حال ارایه امارهای واقعی هستند.اگر 10 میلیون نفر به اسد رای دادند باید بپذیریم نه نیمی از کشور در دست مخالفان است نه آمار آورگان درست است .اری می شود برای مدتی با آمار دروغ زندگی کرد آما نمی شود  همیشه با حیله و ترفند تبلیغیات سر ملتی را در برف کرد.

قدر دانی از کارگردان سینمای مطرح کشور ناصر تقوایی به پاس یک عمر فیلمسازی


قدر دانی از کارگردان سینمای مطرح کشور ناصر تقوایی به پاس یک عمر فیلمسازی



یک خبر و یک گزارش 
کجای دنیا واژه ها مجرم شده اند؟
بزرگداشت ناصر تقوایی به پاس یک عمر فیلمسازی



عصر بیست و نهم خرداد مراسم بزرگداشت ناصر تقوایی با حضور مسعود کیمیایی، مجید سرسنگی: مدیر عامل خانه هنرمندان و دیگر چهره های شناخته شده هنری در خانه هنرمندان برگزار شد و از این کارگردان سینمای ایران به پاس سال ها فیلمسازی تجلیل شد. اجرای این مراسم بر عهده مسعود فروتن بود و در ابتدای مراسم که با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، تعداد زیادی از مردم پشت در بودند و تعداد زیادی از خبرنگاران برای ورود به سالن با مشکلات زیادی روبه رو شدند. نجف دریابندری هم که همشهری و رفیق دیرینه تقوایی است، با وجود کهولت سن و بیماری، در مراسم حضور داشت اما صحبتی نکرد. بی شک صرف حضورش برای تقوایی و بسیاری دیگر دلگرمی است.
    
    تقوایی، کیمیاگر آرما نگرا
    مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان به عنوان اولین سخنران از جایگاه ناصر تقوایی گفت: سینما برترین هنر دوران ما و ناصر تقوایی از جمله نوادر و نوابغ سینمای ایران است که در این صنعت کیمیاگری ها می کند:. فرهیخته بنام و از معدود سینماگران ایرانی آشنا با ادبیات و دست به قلم که مجموعه هشت داستان «تابستان همان سال» گواه و گویای این مدعا است. سرسنگی در ادامه حرف هایش به یکی از ویژگی های بارز تقوایی اشاره کرد که آرمانگرایی او در فیلمسازی است: همان ویژگی ای که سبب توقف و ناتمامی چندین پروژه فیلمسازی این هنرمند شده است. مدیر عامل خانه هنرمندان در پایان صحبت هایش اشاره کرد که این روزها سینما هنری است که بیشترین تاثیر را در جوامع بشری از خود به جای می گذارد و دریغ و تاسف که در کشوری با این پشتوانه غنی فرهنگی و خیل هنرمندان مستعد به دلیل سیاست های نادرست و عملکرد نادرست تر سازمان های مربوط، آنچه بضاعت ما در خلق آثار سینمایی است عمدتا آثاری سطحی و بی مایه است که اگر نبود چرخه مفسده برانگیز روابط، این افراد قادر نبودند در عرصه فرهنگی ما جولان دهند و بر دلسوختگان واقعی این هنر از سر تمسخر نظاره کنند.
    
    ای کاش من هم مثل ناصر فیلم نمی ساختم
    سخنران دیگری که روی صحنه رفت، یار قدیم ناصر تقوایی یعنی مسعود کیمیایی بود. این کارگردان سینمای ایران گفت: برای اولین بار است که من با نوشته یی روی صحنه می آیم و آن هم به این دلیل است که چیزی از قلم نیفتد، اما وسعت تقوایی آنقدر زیاد است که این اتفاق خواهد افتاد. کارگردان فیلم «سرب» ناصر تقوایی را این طور توصیف کرد: یک دوست کامل و یک محرم و یک سختی کشیده کامل. من همیشه با خودم می گفتم که چرا ناصر فیلم نمی سازد. ما مربوط به دوره یی از سینما هستیم که فیلم را در موبایل و اتومبیل نمی بینیم. مگر می شود «سقوط امپراتور» را در موبایل دید. کارگردان فیلم «متروپل» در ادامه از ای کاش هایش این طور گفت: خودت را نمی توانی ثابت کنی به کسی که در جیبش اسلحه دارد و در مقابل او بخواهی حرف از عدالت بزنی. الان که فکر می کنم می بینم که ای کاش من هم مثل ناصر فیلم نمی ساختم. این روزها خیلی دلم گرفته و نمی توانم حرف بزنم. من را ببخشید اما در مورد ناصر می توانم بگویم، عزیر من و رفیق سال های دور من بوده است.
    
    نخبه کشی یا خودکشی
    سعید پورصمیمی از چهره های دیگری بود که درباره تقوایی صحبت کرد، گرچه به گفته خودش حرف زدن از ناصر تقوایی خیلی سخت است. پورصمیمی، تقوایی را کارگردانی دانست که تسلط بر تکنیک سینما، ادبیات، سناریونویسی، شناخت بازی بازیگر و خیلی چیزهای دیگر را با خودش به سینما آورده است. بازیگر فیلم «تک درخت ها» در ادامه گفت: سال ها گذشت و عده یی بیهوده به سینما آمدند. بیهوده فیلم ساختند و بیهوده از سینما محو شدند. خانه نشین شدن تقوایی از کجا نشات گرفت؟ باید به بعضی ها که موفق شدند او را خانه نشین کنند تبریک گفت. این حرکت نخبه کشی نبود بلکه آنها خودشان را کشتند. ناصر تقوایی تا ابد تقوایی است و نمی توان او را حذف کرد.
    
    ممنوع الکار یا پرکار، بازگشت سینما به دوران فیلمفارسی
    ناصر تقوایی بعد از دریافت نشان سرو هنر پشت تریبون رفت و گفت: دوستان امشب حرف هایی را درباره من زدند. صحبت از ممنوع الکاری من شد اما باید بگویم که هیچ کس جلوی من را نگرفته اما در جو و شرایط فرهنگی ما نمی توانی کار خودت را انجام بدهی به همین علت است که این سال ها فعالیت نداشته ام. البته هیچ وقت هنر و فیلم ساختن وسیله امرار معاش من نبوده است. تقوایی در پاسخ به صحبت های کیمیایی و توقع مخاطبان از نسل فیملسازان قدیمی تر گفت: مسعود گفت که ای کاش من فیلم نساخته بودم. فیلم هایی که او ساخته در حد و اندازه های او بوده است. ما خودمان دستی دستی به جامعه خودمان را بدهکار کردیم و سطح توقع ها را بالابردیم. سینما در وهله اول چیزی است که برای یک ملت خلق می شود. این روزها داریم برمی گردیم به زمان فیلمفارسی و این خطرناک است. من و داریوش و مسعود هرسه در آن زمان فیلم هایی ساختیم که وجهه جهانی سینمای ایران حاصل همان دوران است. کارگردان فیلم «ناخدا خورشید» از فعالیت هایش در روزهایی گفت که به گمان عده یی خانه نشینی تقوایی بوده است، اما آن طور که خودش اعتراف کرد، در این سال ها بسیار پرکار بوده. سه روز در هفته تدریس فیلمنامه نویسی و ساخت فیلم های کوتاهی که به گفته خودش از یک نسخه بلند سینمایی جذاب تر است.
    
    واژه ها مجرمند؟
    ناصر تقوایی در بخش دیگری از صحبت هایش کنایه یی هم به واژه سازی های فرهنگستان زد و از سانسور واژه ها گفت: همه جای دنیا وقتی روی چیزی اسمی می گذارند ، بقیه دنیا آن را به همان اسم صدا می زنند. چطور است که تلویزیون را به عنوان یک واژه خارجی قبول کردیم اما هلی کوپتر را می گوییم «چرخ بال». هلی کوپتر چرخ دارد؟ بال دارد؟ جالب است که چنین چیزی را فرهنگستان زبان و ادب فارسی ما تصویب کرده است. کارگردان فیلم «کاغذ بی خط» گفت که ادبیات هیچ وقت گریزگاهش نبوده بلکه حرفه اصلی اش است. اما به عقیده تقوایی این روزها اوضاع ادبیات خراب تر از سینما است، چرا که به مقوله سانسور مضمونی نگاه نمی شود و این روزها کار به جایی رسیده است که واژگان را سانسور می کنند. کجای دنیا واژه ها مجرم هستند؟

از کرامات دولت نهم و دهم نفت فروختند سیب و موز وارد کردند!


از کرامات دولت نهم و دهم نفت فروختند سیب و موز وارد کردند!

ترکان: نفت فروختیم، سیب و موز خریدیم
 

 

رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در یک برنامه تلویزیونی گفت: متاسفانه با پول حاصل از فروش نفت ایران به جای این که در زیرساختها هزینه کنیم آن را فروخته ایم و خربزه، سیب، موز و... خریده ایم. ما باید ظرفیتهای مناطق آزاد را در بحث گردشگری بالا ببریم تا مردم همان طور که در مازندران ویلا برای تفریحشان می‌خرند در جایی مانند آبادان و اروند نیز ویلا خریداری کنند. اکبر ترکان  درباره ویلاسازی مردم در مناطق آزاد صحبت کرد و گفت: باید مناطق آزاد به سمتی بروند که مردم در جایی مانند ارس و اروند ویلا بخرند نه آن که اقدام به خرید ویلا در آنتالیا کنند. کسانی که خانه دومی در جایی مانند مازندران می‌خرند به این علت نیست که منتظر گران شدن آن بمانند بلکه خرید این ویلاها برای پر کردن اوقات فراغتشان است و می‌خواهند مردم این ویلاها را در آبادان هم بخرند. وی افزود: یکی از کارکردهای مناطق آزاد گردشگری است. حاضر نیستم از این ظرفیتها چشم بپوشم باید به این ظرفیت ها بیشتر پرداخته شود. کاش دولت سازندگی کارش را ادامه داده بود و توسط اشخاص دیگر نادیده گرفته نمی شد. ترکان همچنین درباره این که انتقادات به دولت های نهم و دهم به علت جابجایی مدیران نیز وجود داشت و اکنون در منطقه ای مانند قشم با تغییر مداوم مدیریت ها روبرو هستیم، گفت: تغییر مدیرعامل منطقه آزاد قشم دخالتی در تغییر سیاست ها ندارد. پیش از این یکی از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل شده بود اکنون یکی دیگر از آنها این سمت را قبول کرده است. این یک موضوع کاملاً داخلی است و سیاستها تغییری نمی کند. ما سعی کردیم که در هر منطقه یکی از شخصیت های ملی در کنار مسئولان استانی حضور داشته باشند. به عنوان مثال در چابهار سه نفر از اعضای هیات مدیره اهل بلوچستان هستند.

بیماری روانی در تهران آن هم 34%


بیماری روانی در تهران آن هم 34%


رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران:
34درصد تهرانی‌ها، بیماری روانی دارند
ایسنا: رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد نزدیک به 34درصد تهرانی‌ها دارای بیماری روانی بوده‌اند اما آمار مربوط به بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25درصد است. سید احمد جلیلی در حاشیه سمپوزیوم یک روزه «روز بدون افسردگی» که آخرین یافته‌ها و داروهای تولید ایران در زمینه درمان افسردگی ارایه‌شد، اظهار کرد: آمار افسردگی در دنیا حدود 20 تا 25درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.
این آمار در کشورها در شرایط مختلف فرق می‌کند، به‌عنوان مثال در کشورهایی که زلزله و جنگ اتفاق می‌افتد یا تغییرات اقتصادی و اجتماعی سریع دیده می‌شود، میزان افسردگی بیشتر می‌شود. از جمله در تهران آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 34درصد تهرانی‌ها دارای بیماری روانی بوده‌اند ولی آمار مربوط به بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25درصد است.
جلیلی درباره ارتباط افسردگی با مدرنیته اظهار کرد: در این مورد اتفاق نظری وجود ندارد.
چون طبق تحقیقی که سال‌ها پیش در روستایی در حاشیه کویر انجام دادم بالاترین رقم افسردگی را در میان روستاییان آن منطقه مشاهده کردم. بنابراین نمی‌توان گفت میزان افسردگی در شهرنشینی بیشتر است چراکه آنجا هم استرس خودشان را دارند؛ فقط نوع استرس فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه به مساله روان در کشور توجه کمتری شده است، درباره فراوانی بیماری‌های روانی در بین سایر بیماران نیز گفت: دست‌کم 30درصد مراجعان به پزشکان عمومی به دلیل انواع مختلفی از بیماری‌های روانی مراجعه کرده‌اند.
 بنابراین لازم است پزشکان عمومی درباره درمان بیماری‌های روانی مطالعه داشته باشند. همچنین 30درصد بیماران دیگر این پزشکان هم دارای انواع بیماری روانی و جسمی هستند و می‌توان گفت بالاتر از 50درصد بیماران در کشور، مبتلا به گونه‌های مختلف بیماری روانی از جمله افسردگی هستند.
یاداشت

البته روانی بودن افراد فقط مربوط به تهران نمی شود در جاههای  دیگری هم هستند  مثلا در روستاها و شهرهای کوچک نیز دیده می شود بعضی از روانیها برای پنهان کردن خود دست به کارهای عجب و غریب می زنند(که برای این دست از افراد از خداوند شفاهت کامل را آرزومندیم و امیدواریم که هر بیمار روانی به زودی به سلامت کامل بر گردد) تحقیقات نشان داده کسانی که در زندگی از هر عمل ناشایستی برای تخریب افراد استفاده می کنند به نوعی از بیماری پنهان رنج می برند که امیدوارم خداوند به این دست افراد نیز شفا بدهد  همین که نمی دانند تدریجی افکار مالیخولیا و افراطی انها چه نتیجه ای در بر دارد باید برای انها نیز دعا کرد .خداوند همه را به راه راست و افکارمان رانوع وشایسته گرداند.

شوالیه استاد شجریان وتشویقهای جهانی و بی مهری های وطنی



شوالیه استاد شجریان وتشویقهای جهانی و بی مهری های وطنی


یاداشت اول 
تشویق های جهانی، بی مهری های وطنی
در حاشیه دریافت نشان شوالیه توسط محمدرضا شجریان

نویسنده: شهرام ناظری


اعتماد| هفته آینده محمدرضا شجریان نشان شوالیه کشور فرانسه را دریافت خواهد کرد. هفت سال پیش شهرام ناظری دیگر هنرمند سرشناس ایرانی، برای اولین بار این نشان را از آن خود کرده بود. یادداشت زیر حاصل گپ و گفت کوتاهی با استاد ناظری درباره تاثیر این جوایز بر هنر ایران است که در زیر می خوانید.


    درک شایستگی هنرمندان برجسته ایرانی و توجه جهانیان به این موضوع مهم علی الخصوص در مورد استاد محمدرضا شجریان، مایه سعادت و خوشبختی من است. این نشان و جوایز معتبر جهانی از این دست برای ما هنرمندانی که در وطن خود تشویق نمی شویم و سال ها زحمت و تلاش مان قدر و ارجی نمی بیند غنیمتی است. شاید مهم ترین تاثیر چنین جوایزی برای هنرمندان ایرانی همین جنبه معنوی و تشویقی آن باشد. هنرمندانی در این سطح، در این سال ها راه خود را به فستیوال های مهم و مخاطبان جهانی باز کرده اند. شخصا زمانی که نشان شوالیه فرانسه را دریافت کردم بیش از 25 سال بود که به طور مداوم در این کشور برنامه اجرا می کردم. اوایل اکثریت مخاطبانم را ایرانیانی تشکیل می دادند که در اروپا زندگی می کردند، بعدها به جمعیت هنردوستان فرانسوی در اجراهایم اضافه شد و این اتفاق بعد از نشان شوالیه قوت بیشتری گرفت.

 زمانی که این جایزه را دریافت کردم از سوی دولت فرانسه بیش از هر چیز بر همین نکته تاکید شد که این اجراها حکم پلی میان فرهنگ دو ملت را داشت
. دو کشور یکی در غرب و یکی در شرق با دو فرهنگ متفاوت از هم به واسطه هنرمندان و حضورشان در کشورهای یکدیگر به هم نزدیک می شوند. یکی با قلمش نقش این پل را بازی می کند، دیگری با صدایش، یکی با رنگ و بوم پلی به جهان می سازد و دیگری با سازش...

 و این تلاش از چشم کسانی که قدر فرهنگ و هنر را می دانند دور نمی ماند. باید دانست که در نهایت این جوایز به تنهایی پشتوانه استقبال از موسیقی ایرانی در خارج از کشور نیست. این هنر هنرمند است که گروه های تازه یی از مخاطبان را می سازد و برای خود نگه می دارد. نشان های هنری و فرهنگی بین المللی، تشویق نامه ها و تقدیرنامه های دانشگاه های معتبر جهان، حضور در فستیوال های مهم هنری و... سال هاست در جامعه هنری ما رواج دارد ولی هنرمندان ما کار خود را می کنند و هنوز هم نتوانسته اندمسوولان فرهنگی و هنری را مجاب کنند که هنرشان را ببینند و قدر نهند.

 امیدوارم با تکرار این اتفاق مدیران و متصدیان فرهنگی ایرانی هم به این نتیجه برسند که جامعه هنری ما استحقاق قدر و ارج دیدن را دارد. به عنوان نمونه آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری در امریکا منتشر شد و کمپانی سونی کلاسیک، پخش جهانی این آلبوم را برعهده گرفت . این نخستین باری بود که کمپانی سونی کلاسیک یک اثر از خاورمیانه را در لیست آثار برتر کلاسیک جهان قرار داده است. ماه ها از انتشار این آلبوم گذشته و هنوز هیچ تشویق و واکنشی را از سوی مسوولان فرهنگی ایرانی شاهد نبوده ایم. این یک نمونه از تلاش ما در ایران و واکنش مسوولان مان است.

 اکنون ایران جز در رشته های دیگر فرهنگی، در حوزه موسیقی صاحب دو نشان شوالیه است. این اعتبار جهانی دیگری است که به موسیقی ایرانی اضافه می شود و قطعا تاثیر خود را بر روی مجامع هنری جهانی خواهد گذاشت تا نگاه جدی تری به هنر این سرزمین داشته باشند. بار دیگر این اتفاق را به استاد محمدرضا شجریان تبریک می گویم و امیدوارم این نشان، گرد بی مهری ها را پاک کند.

یاداشت

استاد ناظری عزیز
 
هموطنان ایران دوست و انسان دوست ما بهتر از هر کسی دیگر شما و استاد شجریان را می شناسند و شما بزرگواران را انسانهای والامقام می دانند که درد معرفی موسیقی کشورمان رابه همه دنیا  دارید، نگران افراطیونی که از موسیقی و روند آن هیچ درکی ندارند نباشید آنها در همه زمینها خود را ورود می دهند مگر در مورد ناصر خان حجازی که اسطوره فوتبال کشورمان بود  بی مهری نکردند .این گونه افراد کارشان و شاید ذاتشان این است که هر کسی را که با خودشان نباشند و مثل خودشان فکر نکنند یا دشمن بنامند  و یا غرب زده و القاب دیگر که از گفتنش عاجزیم.....! استاد عزیز در کشورما فرهیختگان زیادی هستند که مورد بی مهری قرار می گیرند اما به خاطر مردم خوب و با فرهنگ ما و به عشق وطن دم بر نمی اورند، مبادا به این واسطه حرکتشان کسی برنجد.ما قدر دان تلاشهای شما و استاد شجریان در هر کجای جهان  هستیم و مطمئن باشید هر دو بزرگوار در قلب ملت ایران جا دارید و همه مردم برای موفقیت بیشتر شما دعا می کنند .دعای یک ملت با فرهنگ پشتیبان شماست.

رضا بژکول