رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

بیماری روانی در تهران آن هم 34%


بیماری روانی در تهران آن هم 34%


رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران:
34درصد تهرانی‌ها، بیماری روانی دارند
ایسنا: رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد نزدیک به 34درصد تهرانی‌ها دارای بیماری روانی بوده‌اند اما آمار مربوط به بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25درصد است. سید احمد جلیلی در حاشیه سمپوزیوم یک روزه «روز بدون افسردگی» که آخرین یافته‌ها و داروهای تولید ایران در زمینه درمان افسردگی ارایه‌شد، اظهار کرد: آمار افسردگی در دنیا حدود 20 تا 25درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.
این آمار در کشورها در شرایط مختلف فرق می‌کند، به‌عنوان مثال در کشورهایی که زلزله و جنگ اتفاق می‌افتد یا تغییرات اقتصادی و اجتماعی سریع دیده می‌شود، میزان افسردگی بیشتر می‌شود. از جمله در تهران آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 34درصد تهرانی‌ها دارای بیماری روانی بوده‌اند ولی آمار مربوط به بیماری‌های روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود 21 تا 25درصد است.
جلیلی درباره ارتباط افسردگی با مدرنیته اظهار کرد: در این مورد اتفاق نظری وجود ندارد.
چون طبق تحقیقی که سال‌ها پیش در روستایی در حاشیه کویر انجام دادم بالاترین رقم افسردگی را در میان روستاییان آن منطقه مشاهده کردم. بنابراین نمی‌توان گفت میزان افسردگی در شهرنشینی بیشتر است چراکه آنجا هم استرس خودشان را دارند؛ فقط نوع استرس فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه به مساله روان در کشور توجه کمتری شده است، درباره فراوانی بیماری‌های روانی در بین سایر بیماران نیز گفت: دست‌کم 30درصد مراجعان به پزشکان عمومی به دلیل انواع مختلفی از بیماری‌های روانی مراجعه کرده‌اند.
 بنابراین لازم است پزشکان عمومی درباره درمان بیماری‌های روانی مطالعه داشته باشند. همچنین 30درصد بیماران دیگر این پزشکان هم دارای انواع بیماری روانی و جسمی هستند و می‌توان گفت بالاتر از 50درصد بیماران در کشور، مبتلا به گونه‌های مختلف بیماری روانی از جمله افسردگی هستند.
یاداشت

البته روانی بودن افراد فقط مربوط به تهران نمی شود در جاههای  دیگری هم هستند  مثلا در روستاها و شهرهای کوچک نیز دیده می شود بعضی از روانیها برای پنهان کردن خود دست به کارهای عجب و غریب می زنند(که برای این دست از افراد از خداوند شفاهت کامل را آرزومندیم و امیدواریم که هر بیمار روانی به زودی به سلامت کامل بر گردد) تحقیقات نشان داده کسانی که در زندگی از هر عمل ناشایستی برای تخریب افراد استفاده می کنند به نوعی از بیماری پنهان رنج می برند که امیدوارم خداوند به این دست افراد نیز شفا بدهد  همین که نمی دانند تدریجی افکار مالیخولیا و افراطی انها چه نتیجه ای در بر دارد باید برای انها نیز دعا کرد .خداوند همه را به راه راست و افکارمان رانوع وشایسته گرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.