رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

ثروت تنها شاخص توسعه یک کشور نیست بلکه یکی از بخش ها محیط زیست است(پایتخت کشورهای زیبای جهان را ببیند پایتخت ما را هم ببینید)

ثروت  تنها شاخص توسعه یک کشور نیست بلکه یکی از بخش ها محیط زیست است(پایتخت کشورهای زیبای جهان را ببیند پایتخت ما را هم ببینید)
با محور توسعه
ثروت تنها شاخص ارزیابی میزان توسعه یک کشور نیست و از سوی دیگر بازده اقتصادی نیز نباید تنها هدف توسعه باشد. امروز کشورهایی در مسیر توسعه موفق هستند که تمامی بخش های خود را در مسیر پیشرفت به حرکت وا داشته اند؛ بخش هایی چون محیط زیست، فراهنگ، آموزش، سیاست و...

(118سفر)- اخیرا دانشگاه چینهوا یکی از برترین دانشگاههای بین المللی چین با همکاری دو مرکز علمی دیگر از این کشور، اقدام به انتشار گزارشی در رابطه با زیباترین کشورهای جهان کرده است. البته اشاره به عنوان زیباترین صرفا در عنوان برجسته شده و هدف اصلی از این تحقیق معرفی برترین کشورهایی است که در مسیر توسعه تنها توجه شان به توسعه اقتصادی نبوده و در همه بخش ها پیشرفت مناسب داشته اند.  از این رو کشوری که توانایی اقتصادی مناسبی دارد این پتانسیل خود را در سایر بخش ها مانند محیط زیست و گردشگری تزریق کرده و به شکل گیری کشوری زیباتر(از منظر ظاهری) نیز کمک می کند.

براساس این گزارش آمریکا با اتکا به نمارت برتر در شاخص هایی چون محیط زیست، گردشگری، اقتصاد، سیاست، جامعه و ... در صدر رده بندی قرار گرفته است. هر کدام از شاخص های مذکور در جریان انتشار این گزارش دارای نمراتی مشخص بوده اند که در آخر مجموع امتیازات به شکل گیری رتبه منتهی شده است.

دکتر لی شیدونگ یکی از اساتید داشنگاه چینهوآ و مسئولان انتشار گزارش؛ می گوید: ثروت تنها شاخص ارزیابی میزان توسعه یک کشور نیست و از سوی دیگر بازده اقتصادی نیز نباید تنها هدف توسعه باشد. امروز کشورهایی در مسیر توسعه موفق هستند که تمامی بخش های خود را در مسیر پیشرفت به حرکت وا داشته اند؛ بخش هایی چون محیط زیست، فراهنگ، آموزش، سیاست و...

آمریکا
مجسمه آزادی در بندر نیویورک

آلمان
قلعه نوی شوان شتاین در استان باواریا

فرانسه
طاق پیروزی در پاریس

روسیه
میدان سرخ در مسکو

انگلیس
تاور بریج در لندن

کانادا
منظره ای زیبا از طبیعت این کشور

ایتالیا
منظره ای زیبا از این کشور

اسپانیا
بارسلون

استرالیا
بندر سیدنی

چین

منظره ای زیبا در گوانگشی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.