رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

مدرک تحصیلی 9 مغز دنیای فناوری که مهندسی نخواندن اما موفق بودند

مدرک تحصیلی 9 مغز دنیای فناوری  که مهندسی نخواندن اما موفق بودند


 فکر نکنید همه رهبران دره «سیلیکون ولی» مهندس بودند و با مدرک مهندسی توانستند قله‌های موفقیت در دنیای فناوری را طی کنند.

 اغلب خیال می‌کنند مردان و زنان موفق در عرصه فناوری و آی تی مستقر در دره سیلیکون ولی کالیفرنیا دارای مدرک مهندسی یا علوم کامپیوتری هستند اما این‌چنین نیست.

استیو جابز فقید، بنیان‌گذار اپل می‌گفت فناوری با هنر ازدواج‌کرده است، با علوم انسانی ازدواج‌کرده و نتایج آن را قلب‌های ما می‌نوازند!

در اینجا 9 مرد و زن «فوق موفق» در عرصه فناوری را به شما معرفی می‌کنیم که لزوماً مهندس نبوده‌اند.

«پیتر اندریاس تیل» آلمانی الاصل، میلیاردر سرمایه‌گذار (بیش از 2 میلیارد دلار) در فناوری و مؤسس Paypal و Palatir که پشتیبانی‌های مالی وی از فیس بوک، لینکداین و یامر زبانزد است. وی فلسفه خوانده و در مدرسه حقوق تحصیل‌کرده است.

استوارت باترفیلد به عنوان مؤسس فلیکر و مدیر اجرایی Slack یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های بیزینس را با ثروتی معادل 2.8 میلیارد دلار بر عهده دارد. وی نیز مدرک فلسفه دارد که وی را در بعد نویسندگی قوی ساخته است.

پارکر هریس مؤسس کمپانی نرم‌افزاری Salesforce به عنوان مدیر فنی و نرم‌افزاری قوی هرگز مدرک فنی نگرفته است بلکه متخصص در زبان و ادبیات انگلیسی از کالج کوچکی در ورمونت شده است.

«سوزان دایان وویچیتسکی» کارمند گوگل که در سال 2014 مدیر یوتیوب شد تاریخ و ادبیات را در هاروارد به پایان رسانده است. در طول دوران کاری خود نیز MBA و اقتصاد را به کارنامه تحصیلی خود اضافه کرده است.

استیو جابز فقید نیز در پورتلند علوم انسانی خواند اما رشته‌های زیادی ازجمله فلسفه، روان‌شناسی و خوشنویسی خواند و به گفته خودش خوشنویسی باعث شد تا جرقه اپل در ذهن وی شعله‌ور شود.

کارلی فیورینا که مدت‌ها مدیر اجرایی اچ پی بود در کالج تاریخ خواند و قبل از ورود به AT&T در سن 25 سالگی معلم انگلیسی بود. وی یکی از زنان موفق دره سیلیکون ولی بود.

«جک ما» مؤسس بزرگ‌ترین وب‌سایت تجارت الکترونیکی دنیا به نام«علی‌بابا» در انستیتو هانگ ژو انگلیسی خواند و معلم انگلیسی شد.وی اکنون بر قله‌های تجارت الکترونیکی در دنیا تکیه زده است.

«بن سیلبرمن» مؤسس پینترست/pinterest با ثروتی معادل 11 میلیارد دلار علوم سیاسی در دانشگاه «یل» خوانده است.

«رناد لپلانش» فرانسوی مالک بزرگ‌ترین پلتفرم اجاره‌ای و کمپانی نرم‌افزاری Lending Club دارای مدرک حقوق از فرانسه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.