رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

اقای کفاشیان کی روش کجاست؟


اقای کفاشیان کی روش کجاست؟


چرا کفاشیان با کی روش قرارداد نبست؟
تیم ملی: نخستین ناکام جام ملت های آسیا!

نویسنده: علی عالی



    1- فرصت چندانی تا جام ملت های باقی نیست، تیم ملی بعد از جام جهانی رها شده است و حالاهم خبر رسیده کی روش از ایران رفته، بدون عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال! این همان قراردادی است که رییس فدراسیون فوتبال درباره اش گفته بود: « قرارداد فردا یا پس فردا امضا می شود و کی روش احتمال 99 درصد در ایران می ماند». حال چه شده که آن «یک درصد» پررنگ تر از قبل شده است؟ احتمالاآقای رییس حواسش به جام ملت ها نیست و ذهنش درگیر مسائل مهم تری است: برکنار کردن دبیرکل و استعفای نایب رییس اول و سوم. برنامه فدراسیون برای جام ملت های آسیا چیست و قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
    
    2- بازی بوسنی تمام شده بود. جواد نکونام یکی از اعضای وزارت ورزش را می بیند و می گوید: «کی روش جواب سلام کفاشیان را هم نمی دهد». جالب تر صحبت های کی روش بعد از بازی با همین فرد بود: «آقای کفاشیان در دو نوبت فروردین و خرداد به من گفتند که وزیر ورزش شما را نمی خواهد، چرا آقای وزیر چنین حرفی زده است؟» همه اینها در شرایطی است که وزیر ورزش در کنفرانس خبری اش اعتراف کرد پس از بازگشت تیم ملی از برزیل، همه بازیکنان، کادرفنی و همراهان در گوش وزیر گفتند که کی روش را نگه دارید. یکی این وسط با هنرمندی خاصی، فضا را طراحی می کند. حدس زدن نام این فرد چندان مشکل نیست اما تقریبا ثابت شده است که این فرد محترم به هر چیزی جز «منافع ملی» فکر می کند و حالابا هنرمندی خاصی هم توپ را به زمین وزیر ورزش انداخته تا او را مقصر خروج کی روش از ایران معرفی کند.
    
    3- کارلوس کی روش مربی بسیار بزرگی برای فوتبال ایران است. کاریزما، دانش، هوش و جسارت فوق العاده یی دارد و مطمئنا می تواند منشا اثر برای فوتبال ایران باشد به شرطی که حضورش به نسبت هزینه هایش برای فوتبال ایران «مناسب» باشد. نباید با این موضوع احساسی برخورد کرد و «هر» شرطی را پذیرفت. متاسفانه فوتبال ایران بستر مناسبی برای «سوءاستفاده» فراهم می کند. نگاهی به کارنامه افشین قطبی، برانکو ایوانکوویچ، بگوویچ، لوکا بوناچیچ و ده ها مربی دیگر نشان می دهد، خارجی ها خیلی زود «حفره های قانونی» زندگی در ایران را می آموزند و «کسب درآمد بی حساب و کتاب» را به جای علم در دستور کارشان قرار می دهند. قراردادهای میلیاردی یکی از این نمونه هاست. قطعا کی روش کشوری چون ایران را نمی تواند پیدا کند که نزدیک به سه میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد و مالیاتی هم ندهد، آن هم بدون هیچ برنامه و هدفی! قطعا مشکل بزرگ به مدیران ایرانی بازمی گردد. همان ها که مقابل کارلوس کی روش می نشینند و قبل از اینکه از او تعهد بخواهند، فوتبال ایران را به او «متعهد» می کنند!
    
    4- چشم به هم بزنیم جام ملت ها رسیده و ما با ناکامی از جام کنار رفته ایم. وزارت ورزش بعد از جام جهانی موضع خود را روشن کرده: «فدراسیون فوتبال پولدارترین فدراسیون است و نیازی به کمک مالی ندارد». اما فدراسیون با هنرمندی از زیربار قرارداد شانه خالی کرده است. فدراسیون فوتبال از «بند اختلافی» می گوید اما توضیحی درباره اش نمی دهد اما کی روش وزیر ورزش را مقصر می داند. یکی این وسط «صداقت» ندارد. حدس زدن نامش چندان سخت نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.