رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

فدراسیون فوتبال و تخلفات تمام نشدنی(هرچه بگندد نمکش می زنند وا ی به روزی که بگندد نمک)


فدراسیون فوتبال و تخلفات تمام نشدنی(هرچه بگندد نمکش می زنند  وا ی به روزی که بگندد نمک)



تخلفات تمام نشدنی فدراسیون فوتبال


نویسنده: علی عالی




    1- خسته شدید؟ خنده تان می گیرد؟ رییس فدراسیون فوتبال جدی نمی گیرد؟ دیگر برایتان مهم نیست؟ همه جا همین طور هست؟ کجا تخلف و فساد نیست؟ مسائل مهم تری در کشور وجود دارد؟ همه این سوالاتی که مطرح می کنید، درست، اما وظیفه ما همین است که بنویسیم و بنویسیم. تخلفات فدراسیون فوتبال تبدیل به «جوک روز» شده است، درست مثل پاسخ های رییس فدراسیون فوتبال به این تخلفات! حالا«ما» هستیم و اپیدمی تخلفاتی که گویا از دولت قبلی باقی مانده است و هر روز باید شاهد تکرارش باشیم.
    
    2- بارها نوشتیم و قطعا باز هم خواهیم نوشت. اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را باید «علت» اصلی روزمرگی این روزهای فوتبال ایران و فدراسیون کفاشیان دانست: اعضایی که در مجمع نقش پررنگی ندارند و همانند «میهمان» در جلسات با آنها برخورد می شود و بعد از صرف چای و شیرینی و احتمالاناهار، به محل کارشان برمی گردند! هرچند برخی از این اعضا، نقش پررنگ تری دارند ولی کلیت مجمع، بی تفاوت شده است، دقیقا همان چیزی که آقای رییس و دبیرکل محترم به دنبال آن هستند. جمعی تقریبا مردانه از «چکیده»های فوتبال ایران و این در حالی است که آنها نه تنها از وظایف خود خبری ندارند بلکه از اختیارات شان نیز آگاه نیستند. مجمع فدراسیون فوتبال تبدیل به یکی از «بی تفاوت»ترین بخش های فوتبال ایران شده است، مثل فوتبال ایران، همانند فدراسیون فوتبال ایران که «ابهام» و «عدم شفافیت» در همه جای آن دیده می شود. در حقیقت اعضای مجمع تبدیل به ابزاری برای فدراسیون فوتبال شده اند، آنها با صلوات هایشان برای تایید، با بالابردن دست شان برای تایید و با کف زدن هایشان برای تایید در حقیقت فوتبال ایران را هر روز به عقب تر بازمی گردانند.
    
    3- «تاریکخانه مالی»، این اسم رمز فعالیت های مالی فدراسیون فوتبال است. همان جا که علی کفاشیان درباره پول فیفا می گوید: «این پول ها، پول بیت المال نیست». وقتی نظارت نباشد، باید هم رییس فدراسیون این گونه اظهارنظر کند. اعضای مجمع هم گویا برایشان اهمیتی ندارد. حالاهم AFC حساس شده و احتمالابرای «حفظ مصلحت فوتبال ایران» باید هیات شش نفره، نخوانده و بررسی نکرده، اسناد مالی را امضا کنند و «سندسازی» تازه یی راه بیندازند!
    

    4- علی کفاشیان و صداقت! اوایل همه از صداقتش می گفتند و می نوشتند اما گویا دیگر اعتقادی به آن هم نیست. همین چند ماه پیش بود که بهروان را برای ماندن خودش مناسب می دانست و حالاهمان راه را برای کنار گذاشتن نبی، آیت اللهی و شجاعی مناسب فوتبال ایران نمی داند! همین چند هفته پیش گفته بود که مشکل ایرادات به صورت های مالی مجمع گذشته حل شده است و نیازی به برگزاری مجمع نیست. او باز هم حقیقت را نگفت. باید متاسف بود. همین!


یاداشت

فدراسیون ما کلا در فضای رویایی بسر می برد ،کفاشیان در حال تجربه اندوختن ،نه مدیریت ،کسی که از فوتبال، یک فن و هنر است چیزی نمی داند تنها انتظار همان خندیدن تمسخر آمیز ایشان است که تا امروز دوام آورده ،کجای فوتبال دنیا یک فردی که الفبای فوتبال را نمی داند در راس فدراسیون فوتبال می گذارند ؟کجای دنیا خاک خورده های فوتبال خانه نشین می شوند و و افرادی که حتی در تیم محلی هم بازی نکردند در صدا و سیمای ضرغامی به عنوان کارشناس فوتبال اظهار کارشناسی می کنند؟ در کجای دنیا در راس باشگاها سیاسیون را قرار میدهند؟در کجای دنیا به مربیان و بازیکنان اجازه می دهند هر چیزی را در مورد همدیگر بگویند ؟مشکل آنجاست که در اکثر وادی کارشناسان بیرون گودند و آنها که از فوتبال ورشته های دیگر تخصصی ندارند در راس ورزش کشور ،اگر سالها هم به همین منوال پیش برود هیچ رشدی نخواهیم داشت.

    
    
    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.