رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

غزه وجنگ نابرابر اسرائیل علیه فلسطین


غزه وجنگ نابرابر اسرائیل علیه فلسطین


جند  روزی است که اسرائیل در یک جنگ نابرابر و با حمایت بعضی کشورهای قدرتمند در نوار غزه قد علم کرده و فاجعه فجیعی به بار آورده، و از آن طرف دنیای متمدن  مثل گذشته در خواب خرگوشی فرو رفته است، اگر این حادثه و کشتار به عکس جندین اسرائیلی را به خاک وخون  می کشید این گونه  جهانیان سکوت می کردند؟ جرا  قدرتها   وقتی مسلمانها در یک نقطه از جهان کشته و به خاک و خون کشیده می شوند با سکوت خود ازآن  می گذرند ؟ گناه مردم مسلمان فلسطین جیست که باید فرزندان و کودکانشان را در یک جنگ نابرابر  از دست بدهد؟ تا دولتهای جهان در مقابل این جنایت سکوت کنند نه کشورهای جهان بلکه  بعضی از کشورهای اسلامی نیز در خاورمیانه  با سکوت خود این حملات را  تایید کنند ، از طرفی هیچ حرکتی از فراخوان کشورهای اسلامی برای نشست صوری هم که باشد  نمی بینیم،  کجایند مدعیان حقوق بشر که کودکان فلسطین غرق در خون را نمی بینند اما برای کشنه شدن جند اسرائیلی قیطریه رابه آتش می کشند، اگر این کشتار بی رحمانه کودکان تنها در یک کشور اروپایی  و با  غرب رخ می داد باز شاهد سکوت مجامع بین المللی بودیم؟  بهتر نیست که سازمان ملل با قدرت تمام در مقابل این کشتار موضع گیزی کنند واجازه ندهند کشتار به این وسعتی ادامه پیدا کند؟  پس نقش سازمانهای بین المللی چیست؟ گرچه برای همه گویاست که این جنگها ابزاری هستند برای قدرتها تا اهداف خود در را به پیش ببرند و با ایجاد بحران افرینی در کشورهای ضعیف (اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،و....)برنامه های از قبل طراحی شده خود را عملی سازند  هم ابزارهای تسلیحاتی خود را بفروشند و هم کشورها را وابسته به خود نگهدارند (که نمونه آن را در عراق و افغانستان و اکراین و..)می بینیم .

 ایجاد درگیریهای قومی و نژادی وحمایت از افراطیونی مثل داعش،طالبان،و...گروهای دیگر افراطی از نشانه های بحران افرینی است که هر روز ما شاهد آن در خاورمیانه و کشورهای دیگر هستیم. امید آنکه ملتها  بخصوص مردم خاورمیانه با آگاهی بیشتر از این ترفند قدرتهای جدید و قدیم خود را باز یابند وبه جای افتادن در دام تفرقه اندازان دست به دست هم داده و به سوی رشد و شکوفایی به پیش روند .

درنهایت ملتهای موفق هستند که با آگاهی کامل از موقعیتهای منطقه و جهان و اوضاع داخل کشور خود  از  آشفته بازاری که ایجاد شده نجات یابند.



رضا بژکول      دانشجوی ارشد علوم سیاسی


جنایت صبرا و شتیلا

نظرات 1 + ارسال نظر
شهرام یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 14:35 http://tan2rost.blogsky.com/

با سلام
شما رو لینک کردم اگر دوست داشتید منو لینک کنید

سلام موافقم با شما لینک شوم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.