رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول
رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

رای منفی فدراسیون والیبال جهانی به ایران به دلیل ممنوعیت حضور تماشگران بانوان در سالن 12هزار نفری


رای منفی فدراسیون والیبال جهانی به  ایران به دلیل ممنوعیت حضور تماشگران بانوان در سالن 12هزار نفری

در پی ممنوعیت بانوان تماشاگر در سالن والیبال آزادی
فدراسیون جهانی والیبال به ایران نمره منفی داد
شرق: باز هم غیبت بانوان در سالن 12هزارنفری والیبال آزادی FIVB را شاکی کرد. در حالی که فدراسیون جهانی والیبال به حضور زنان در رویدادهای بین‌المللی این رشته تاکید دارد، اما مسوولان فدراسیون والیبال کشورمان برای دومین بار از حضور بانوان برای تماشای رقابت‌های لیگ جهانی امتناع کردند. جمعه‌شب بازی بین دو تیم ایران و برزیل در ادامه مسابقات هفته چهارم لیگ جهانی 2014 در شرایطی برگزار شد که ناظر صربستانی FIVB وقتی جای خالی تماشاگران زن ایرانی را در سالن دید بلافاصله به این موضوع اعتراض کرد و در گزارشی که برای فدراسیون جهانی ارسال کرد به ایران پوئن منفی داد؛ پوئنی که در اصطلاح به آن very poor می‌گویند، یعنی «خیلی بد». ثبت نمره منفی در کارنامه میزبانی فدراسیون والیبال ایران برای بازی‌های لیگ جهانی در حالی مجددا تکرار شد که سال گذشته نیز ناظر FIVB وقتی ایران برای نخستین بار جواز حضور در این مسابقات را پیدا کرد از مسوولان خواست تا برای حل این قضیه اقدام کنند. ممنوعیت حضور بانوان ایرانی برای تماشای اکثر مسابقات داخلی و خارجی موضوع حل نشدنی بوده که مسوولان ورزش کشور بر سر آن به اتفاق نظر نرسیده‌اند. با این حال اگرچه شاکی شدن ناظر FIVB والیبال ایران را باز هم دچار حاشیه کرده اما مسوولان فدراسیون کشورمان معتقدند طبق اصول و قوانین خاصی میزبان مسابقات لیگ جهانی هستند. سعید درخشنده، مسوول رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال، تنها مقام مسوولی در فدراسیون والیبال است که در این‌باره توضیح می‌دهد؛ البته نه توضیحی که صریح باشد و FIVB را توجیه کند. او در این‌باره به «شرق» می‌گوید: «صحبت‌کردن درخصوص راه‌ندادن تماشاگران خانم به سالن در حد توانایی من نیست. آقای داورزنی، رییس فدراسیون باید پاسخگوی این موضوع باشد و آن را به جایی برساند که البته من فکر می‌کنم قضیه را هم به جایی نرساند. ممانعت حضور بانوان تماشاگر برای دیدن بازی‌های لیگ جهانی اتفاق تازه‌ای نیست و ما سال قبل هم نمره منفی گرفتیم!»اما از راه ندادن بانوان تماشاگر در بازی جمعه شب که بگذریم، نبود برنامه سرگرم‌کننده پیش از شروع دیدار، مشکل اینترنت سالن 12هزارنفری آزادی و پوشاندن تبلیغات اسپانسر تیم‌ملی از دیگر حواشی این بازی بود که ناظر صربستانی را عصبانی کرد تا نمره منفی خیلی ضعیف را به پای ایران بنویسد. درخشنده ادامه می‌دهد: «قطعی برق اصلا صحت ندارد. من تا یک نصف شب در سالن بودم. چطور می‌شود برق برود! اما در مورد قطع اینترنت درست شنیدید. اینترنت قبل و بعد مسابقه قطع بود. به هر حال شما باید این موضوع را از مسوول انفورماتیک بپرسید. هر بخشی مسوول خودش را دارد ولی در کل باید بگویم که اینترنت در کشور ما مشکل دارد و اسلو است!» ناظر فدراسیون جهانی در مورد پوشاندن تبلیغات اسپانسر تیم‌ملی در سالن نیز گفت: «طبق قانون FIVB هیچ تبلیغی نباید از در و دیوار سالن آویزان باشد. تبلیغات تنها باید روی LED انجام و از 30ثانیه تا یک دقیقه در سالن پخش شود. همکاران مربوطه ما در این بخش نامه‌نگاری‌هایی کرده بودند که یک سری تبلیغاxت را روی دیوارها و در‌ها بزنند ولی در نهایت مورد موافقت «ولادیمیر چوک» قرار نگرفت و آنها را پوشاندند.»
یاداشت
اگر ممنوعیت برای  خانمها یکسان است چرا برای خانمهای برزیلی خوب است اما برای خانمهای وطنی بد؟چه فرقی است بین این دو؟ اگر از دید اقایان حضوراز لحاظ اخلاقی مناسب نیست برای هر دو طرف باید باشد نه یک طرف!از انها گذشته حسن کار این است که اقایان با حضور خانمها در شعارهای خود خویشتن داری بیشتری به خرج میدهند هر امری در ابتدا سخت است ول وقتی در فرایند زمان قرار می گیرند مشکل به صورت اتوماتیک رفع می شود .ما نمی توانیم به خانمها امر ونهی کنیم چه خوب است چه بد،اما می توانیم پشتیبان انها در روند زندگی اجتماعی باشیم و نگذاریم در هیچ زمینه ای به انها اسیب برسد .ای کاش با کمی تعقل و تحمل اجازه می دادیم تا به صورت استان به استان خانمها وارد سالن می شدند انوقت در صورت نتیجه مثبت(که قطعا این گونه خواهد بود)به همه استانها دستور می دادیم که حضور خانمها منعی ندارد
اگر هر عمل منفی  در سالن والیبال رخ بدهد مشکل ساز است در اجتماع که راحتر است  .ما مجبوریم به قوانین بین المللی تن در دهیم چه امروز چه فردا ،چه بهتر همین امروز این خواست اکثریت را محترم بشماریم.

 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.