رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

رضا بژکول

وب سایت شخصی رضا بژکول

هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی توهین به حرمت انسانی و ایرانی ماست مسئولان کجایند؟

هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی توهین به حرمت انسانی و ایرانی ماست مسئولان کجایید؟


لزوم برخورد با عربستان به علت تجاوز به دو نوجوان ایرانی


نویسنده: نعمت احمدی

بدترین خبرسال ٩٤ متاسفانه در آغاز این سال بر روی خروجی خبرگزاری ها رفت. دو تن از مامورین فرودگاه جده در عربستان به دو پسر نوجوان ایرانی تجاوز کردند، باور این خبر سخت است و مشکل، نمی توان پذیرفت که مامورین حرم امن الهی دست به چنین اقدام شنیعی بزنند. خروج از یک کشور نیاز به بررسی و بازرسی همانند زمان ورود به آن کشور ندارد کافی است مهر ورود به پاسپورت را رویت کنند و مهر خروج را بزنند.



     بازرسی دقیق آن هم خارج از گیت خروجی را نمی توان عملی عادی و طبیعی دانست. ظاهرا سفر حج به نوعی سفر سرگرمی بین عده ای تبدیل شده است والاپرسش این است، بر اساس کدام باور و اعتقاد دو پسرنوجوان به حج عمره می روند، هرچند این اشکال نمی تواند دلیلی برعمل مجرمانه مامورین دولت سعودی باشد.



    ایرادی که بر سازمان حج و زیارت ما وارد است تنها این نیست که به حج به عنوان منبع درآمد نگاه می کند، فروش فیش حج تبلیغی است که بر سر هر کوچه و خیابان می توان تبلیغ آن را دید.


    اگر حج فریضه است کسانی که استطاعت آن را دارند ولی حج عمره که فریضه نیست، ظاهرا سفر به سرزمین وحی به عنوان عمره، به نوعی سفر تفریحی برای برخی خانواده ها تبدیل شده است.

    لازم است نگاه تازه ای به متقاضیان حج عمره داشته باشیم که از این سفر روحانی سود لازم برده شود. پرسش این است، آیا به همراه کاروان و در مبادی ورودی عربستان، به همراه کاروان ها، مترجم عربی دان داریم تا راهنمای حجاج باشد.در زمانه قبل از بروز انقلاب در حج واقعه ای اتفاق افتاد که با واکنش تند دولت وقت روبه رو شد.



     داستان از این قرار است که یکی از حجاج ایرانی در مکه هنگامه طواف دچار گرمازدگی شد و حالت تهوع گرفت و استفراغ کرد. مامورین شرطه که با ایرانیان عموما و با شیعیان خصوصا با توجه به تبلیغات سوء وهابیون عناد دارند حاجی بیچاره را به بهانه خوردن مشروب گردن زدند، وقتی خبر به ایران رسید دولت عربستان با واکنش تند مقامات ایرانی روبه رو شد و خبر تعطیلی و توقف اعزام حاجی به مکه رسما به دولت عربستان اعلام شد، دولت عربستان از در عذرخواهی درآمد و با پرداخت دیه رضایت خانواده مقتول را جلب کردند اما آن سال حج برگزار نشد و اعزام حاجی به مکه با شرایط خاصی که دولت ایران دنبال آن بود روبه رو شد.
    موضوع تجاوز به دو نوجوان ایرانی مساله ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. عده ای به غلط عمل مامورین فرودگاه جدّه را می خواهند به اختلافات ایران و عربستان بر سر مسائل منطقه ای ربط دهند.
    جای تعجب است چرا کاربران ایرانی فرافکنی می کنند، جغرافیای حرمین شریفین متعلق به هیچ دولت و ملتی نیست، متعلق به امت اسلامی است و به همین اعتبار از گذشته ها، عنوان خادمین حرمین شریفین را برای مسوولان عربستانی

    به کار می برند.


     بر مسوولان ایرانی فرض است که از این حادثه به راحتی نگذرند. در موضوع حاضربه کیان یک ملت توهین شده است و با هیچ بهانه ای نمی توان از کنار این موضوع گذشت، چه عمل دو مامور سعودی خودسرانه باشد و خدای ناکرده چه پشت پرده دست های ناپاکی با انگیزه های خاصی وجود داشته باشد، نمی توان موضوع پیش آمده را یک حادثه عادی یا جنایتی علیه دو تن از نوجوانان کشورمان تلقی کرد، بلکه این عمل بازخوردی فراتر از یک حادثه و واقعه شنیع ساده و معمولی دارد. به باور من، نه سازمان حج و زیارت بلکه دولت و در راس آن وزارت امور خارجه باید از کلیه راه های قانونی وارد شده و مراجع ما حسب وظایف شرعی خود واکنش درخوری نشان دهند، وقتی مسوولان سعودی در همین ماه های گذشته به بهانه های واهی از صدور ویزا برای زایرین ایرانی خودداری کردند آیا وقت آن نرسیده به توهین مامورین سعودی به حجاج ایرانی که سابقه دیرینه در عربستان دارد پایان بدهیم.



واکنش دولت به هتک حرمت دو نوجوان ایرانی دفاع از حریم و حرمت انسانی ایرانی مان است.

    

   یاداشت


اگر مسئولین در این امر کوتاه بیاییند قدر مسلم به ایرانیت و حتی انسانیت جفا کردند ،ما نبایید اجازه دهیم به واسطه یک فریضه مستحبی حرمت ایرانی ما از سوی وهابیان و دولت مردان ال سعود خدشه دار شود ،ملت متمدن و با وقار ما چنین اجازه ای را به هیچ کشور، بخصوص عربها نخواهند داد ،و در آینده نزدیک حکام جاهل عربستان به دلیل زیر پا گذاشتن ارزشهای انسانی و ایرانی آسیب سنگینی خواهد خورد .

ایرانی بیدار و هوشیار است و اجازه چنین عملی را تحت هر نامی نخواهد داد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.